خانه هوشمند چیست؟
نویسنده : مدیر سایت    
جمعه 7 آبان 1400
    
بازدید: 1787
    
زبان : فارسی
    

ساختمان هوشمند یا هوشمند سازی ساختمان چیست؟

ما در شرکت مهندسی دراک مجری هوشمند سازی ساختمان در شیراز و جنوب کشور. در این مقاله سعی داریم تا بر اساس تعاملات علمی و تجربی خود گامی موثر در انتخاب تجهیزات یک خانه هوشمند به شما مصرف کننده گرامی کمک نماییم.

در واقع ساختمان هوشمند ساختمانی هست که بتواند تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی و در برخی موارد تجهیزات مکانیکی محیط زندگی و کار  شما را با دستورات و فرامین شما به سمت کنترل شدن ببرد و در کنار آرامش و راحتی شما محیطی پویا بهمراه ذخیره سازی مصرف انرژی به ارمغان آورد.

بخشی دیگر از سیستمهای هوشمند ساختمان امنیت آن میباشد که، سیستمهای مدرن هوشمند میتوانند این امکان را بصورت یکپارچه برای کاربران فراهم آورد.

حال در کنار استفاده از تجهیزات فوق در یک ساختمان و استفاده در محیط داخلی، شما میتوانید در خارج از خانه هم نیز تمام تجهیزات هوشمند ساختمان خود را تحت کنترل داشته باشید.

بطور مثال شما میتوانید یک دستور از پیش تعریف شده برای خانه هوشمند خود را در هر نقطه از دنیا فعال یا غیر فعال کنید .ضمن اینکه این امر مستلزم داشتن بستر اینترنت می باشد.

به این نکته نیز باید توجه داشت که سیستمهای هوشمند ساختمان معمولا از راه دور توسط یک اپلیکیشن موبایل کنترل می شوند و در برخی از سیستمهای هوشمند میتوان از تجهیزات کامپیوتری نیز بهره برد.

:در اینجا به تک تک تجهیزاتی که میتوان در یک ساختمان هوشمند استفاده کرد اشاره میکنیم.

و تجهیزات هوشمند دیگری مشابه دیمر های هوشمند پارکینگ هوشمند موتورخانه هوشمند و .....

با نصب تجهیزات فوق بصورت تک تک ،جداگانه یا یکپارچه امکاناتی برای کاربران فراهم خواهد شد که به آن اشاره خواهیم کرد.

سناریو در ساختمان هوشمند چیست:

پس از انتخاب نوع تجهیزات مورد نیاز دز یک خانه هوشمند و نصب و راه اندازی و کانفیک کردن تجهیزات به هاب مرکزی هوشمند نوبت به ایجاد کردن سناریو در پروژه می باشد.

سناریو به یکپارچه سازی چندین تجهیز هوشمند گفته می شود که در یک پلتفرم نوشته و ایجاد می شود که با فعال یا غیر فعال کردن هر سناریو دستورات از پیش تعریف شده اجرا می گردد.

بطور مثال سناریو خواب در یک سیستم هوشمند بدین صورت می باشد که کاربر زمان ایجاد سناریو به مجری اعلام میکند که در زمان خواب لامپ های روشنایی بصورت خاموش،چراغ خواب روشن ،پرده بسته و گرمایش در دمای 26 قرار گیرد. در این حال با اجرای فرمان سناریو خواب تمام فرامین اجرا میگردد.

چند نمونه سناریو قابل تعریف در ساختمان هوشمند:

1 سناریو ورود به خانه

2 سناریو خروج از خانه

3 سناریو سفر

4 سناریو خواب

5 سناریو امنیت

خانه هوشمند در شیراز-نماینده نویک در شیراز-هوشمندسازی ساختمان در شیراز-اعطای نمایندگی هوشمند سازی در شیراز-نماینده نویک در بوشهر-سیستم هوشمند ساختمان-ساختمان هوشمند چیست-شرکت هوشمند سازی در شیراز-نماینده ساختمان هوشمند در شیراز-شرکت هوشمند در شیراز

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.