راهنمای سامانه ردیابی دراک
نویسنده : مدیر سایت    
چهار شنبه 28 مهر 1400
    
بازدید: 1900
    
زبان : فارسی
    

آدرس سامانه ردیابی دراک: www.drakavl.ir

پس از ورود به سامانه ردیابی،اولین صفحه ای که برای شما باز میشود ، داشبورد است.در این صفحه اطلاعات مختلفی را میتوانید مشاهده نمایید .از جمله

موقعیت فعلی خودرو ، روشن یا خاموش بودن ، حداکثر و متوسط سرعت روز گذشته ، مصرف بنزین روز گذشته ،میزان آنتن دهی ، میزان شارژ سیمکارت ، مسافت پیموده شده ، آب و هوا و ...

کلیه قسمتهای این صفحه(که ابزار نامیده میشونند)  طبق نیاز کاربر ،  قابل تغییر میباشد

 

تغییر ابزارهای داشبورد

برای تغییر ابزار های داشبوردباید از منوی مدیریت در بالای صفحه ، بخش مدیریت پروفایل را انتخاب کنید که با انتخاب این گزینه در صفحه داشبورد سه گزینه برای شما باز خواهد شد که در این صورت با کلیک کردن بر هر کدام یک از ابزار ها،  لیست ابزار هایی که شما میتوانید به جای ابزار انتخابی قرار دهید نمایش داده میشود . با انتخاب ابزار مورد نظر و زدن گزینه ثبت ابزار، ابزار مورد نظر شما در صورتی که قبلا روی صفحه ی داشبورد وجود نداشته باشد ثبت شده و در صفحه داشبورد نمایش داده میشود .

 

ویرایش اطلاعات ثبت شده در سامانه

برای ویرایش اطلاعاتی را که در ابتدای ثبت نام در سامانه ثبت کرده اید، باید از منوی مدیریت ، بخش "مدیریت پروفایل" را انتخاب کنید . با انتخاب این گزینه در صفحه داشبورد سه گزینه برای شما باز خواهد شد . با انتخاب گزینه " ویرایش اطلاعات" صفحه ای شامل تمام اطلاعاتی که قبلا وارد کرده اید نمایش داده میشود . شما میتوانید هر یک از این اطلاعات را تغییر دهید و نیز تصویری را بعنوان تصویر پروفایل ، بارگزاری کنید و سپس بر روی گزینه ی ثبت کلیک کنید تا  تغییراتی که اعمال کرده اید ثبت شود.

نکته: باید تمام قسمت های فرم را باید کامل وارد کنید تا بتوان آن را ثبت کرد و در صورتی که نمیخواهد تغییری را اعمال کنید میتوانید با کلیک بر دکمه انصراف از صفحه خارج شوید

 تغییر کلمه عبور:

برای تغییر کلمه عبور باید از منوی مدیریت ، بخش مدیریت پروفایل را انتخاب کنید . با انتخاب این گزینه در صفحه داشبورد سه گزینه برای شما باز خواهد شد . با انتخاب گزینه "تغییر کلمه عبور" میتوانید رمز سامانه خود راتغییر دهید که شامل سه قسمت کلمه عبور فعلی /کلمه عبور جدید و تکرار کلمه عبور جدید میباشد.  با پر کردن هر سه قسمت و کلیک روی گزینه " ثبت رمز " سامانه شما تغییر خواهد کرد و در صورت منصرف شدن از تغییر کلمه عبور میتوانید گزینه انصراف را انتخاب کنید.

 

مشاهده زنده خودرو :

برای مشاهده زنده خودرو وارد  منوی " ردیابی " شده و از گزینه های سمت راست صفحه ، گزینه نمایش زنده را کلیک کنید.

با کلیک بر روی این گزینه ابتدا پنجره ی انتخاب خودرو باز خواهد شدپس از انتخاب خودروی مورد نظر و کلیک  بر روی گزینه مرحله بعد  ، در پنجره جدید با انتخاب گزینه بله  در قسمت " آیا به صورت خودکار به روز  شدن مکان خودرو چک شود؟ "  ،  در صورت روشن بودن خودرو مکان خودرو به صورت خودکار بروز خواهد شد . در گزینه بعد میتوانید مدت زمان بروزرسانی خودکار را مشخص کنیید.

 به طور مثال انتخاب چهار ثانیه موقعیت خودرو شما بر روی نقشه هر چهارثانیه به صورت خودکار بروز رسانی خواهد شد و در صورت روشن بودن خودرو ،  موقعیت جدید خودرو را نمایش میدهد.  مدت زمان بروز رسانی را میتوانید بین 4 تا 90 ثانیه انتخاب کنید . با انتخاب گزینه آیا با به روز شدن مکان خودرو موقعیت قبلی نشان داده شود هر زمان که مکان جدید خودرو را نشان دهد مکان قبلی خودرو را هم نشان خواهد داد.

مشاهده مسیرهای پیموده شده قبل :

از منوی " ردیابی " و انتخاب گزینه آغاز مسیریابی از سمت راست صفحه ، پنجره ا ی باز میشود که در ابتدا باید خودرو مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی گزینه مرحله بعد کلیک کنید . سپس میتوانید ساعت و تاریخ مورد نظرتان را برای مسیریابی انتخاب کنید (از چه روز و چه ساعتی تا چه روز و چه ساعتی میخواهید مسیر حرکت خودرو را ببینید) و گزینه مرحله بعد را انتخاب کنید در این مرحله میتوانید مواردی را که تمایل دارید در نقشه نشان داده شود ، تعیین کنید. مثلا نمایش نقاطی که خودرو خاموش , روشن و یا متوقف بوده است و ... .  سپس گزینه مرحله بعد را انتخاب کنید و در این مرحله میتوانید تعیین کنید همه مناطق را نمایش دهد یا نه و در آخر گزینه پایان را انتخاب کنید تا مسیر طی شده خودرو را در محدوده زمانی تعیین شده بر روی نقشه نمایش دهد . در پایین این صفحه سه گزینه قرار دارد که یکی شروع مجدد است که با کلیک کردن بر روی این گزینه مجددا به صفحه ردیابی برمیگردیم.

 

نکته : اگر همه موارد زیادی را برای نمایش انتخاب نمایید، نقشه شلوغ میشود و ممکن است باعث سردرگمی شود.میتوانید موارد مختلف را در چند مرحله انتخاب کیرده و مشاهده نمایید.

با انتخاب  گزینه خروجی اکسل در پایین صفحه ، مسیر طی شده خودرو در قالب نرم افزار اکسل  ذخیره خواهد شد .

شبیه سازی حرکت خودرو:

برای دیدن چگونگی حرکت خودرو، میتوتنید از منوی "ردیابی " گزینه " شبیه سازی " را  انتخاب نمایید.با انتخاب خودرو و تنظیم  تاریخ وساعت مورد نظرتان ، مسیر حرکت خودرو را شبیه سازی میشود .

ایجاد گروه بندی برای خودروهای ثبت نامی:

برای ایجاد گروه بندی باید از منوی مدیریت  ، گزینه  مدیریت گروه خودروها را انتخاب کنید . با انتخاب ابن گزینه لیست گروه هایی که ایجاد کرده اید را مشاهده میکنید .برای ایجاد گروه جدید از قسمت پایین صفحه ، گزینه " ایجادگروه جدید " را انتخاب نمایید. میتوانید با انتخاب گزینه ی "ویرایش گروه انتخابی " ،  اطلاعات گروه مورد نظر خود را ویرایش کنید.

برای اضافه کردن خودرو به هر یک از گروه ها باید گزینه انتصاب به گروه را انتخاب کنید.

 

تعریف کاربران فرعی  (کاربرانی با سطح دسترسی محدود):

برای تعریف کاربران فرعی که امکان دسترسی به سرور را به صورت محدود دارند،  باید از منوی مدیریت  ، گزینه " مدیریت کاربران فرعی " را انتخاب کرده و با زدن گزینه ایجاد کاربر فرعی ,کاربران فرعی مورد نظر خود  را تعریف کنید . با انتخاب گزینه تخصیص خودرو به کاربر فرعی خودرو هایی را که می خواهید کاربر فرعی به آن نظارت داشته باشد انتخاب کنید . در بخش ویرایش خودرو کاربران فرعی میتوانید خودرو هایی راکه کاربران فرعی به آن ها دسترسی دارند مشاهده و ویرایش کنید .

شما میتوانید بدون محدودیت هر تعداد کاربر فرعی را که نیاز دارید تعریف کنید.

سرویس خودرو:

با مراجعه به قسمت مدیریت منو و انتخاب گزینه سرویس خودرو، پس از انتخاب خودروی مورد نظر  ، میتوانید اسم سرویس را انتخاب کنید (مثلا تعویض روغن, تعویض لاستیک , تعویض باطری و ...)و  ثبت کنید .پس از تنظیم تاریخ انجام سرویس و به مرحله بعد رفته و تنظیمات هشدار سیستم را فعال کنید که هم میتواند براساس کیلومتر و هم براساس زمان تعیین شود. با تعیین گزیینه براساس کیلومتر ,کیلومتر مجاز(در صورت تعیین گزینه براساس زمان باید زمان مجاز را براساس روز تعیین کنید) و در نهایت نحوه اطلاع رسانی  که از طریق پیامک یا تلگرام و یا هر دو را تعیین نمایید که در صورت نزدیک شدن به زمان سرویس مجدد از طریق پیامک ویا تلگرام به شما اطلاع داده خواهد شد.

 

گزارشات :

جهت مشاهده گزارشهای مختلف از خودرو ، از منوی گزارشات ، گزارش مورد نظر خود را انتخاب نمایید. تعدادی گزارش توسط شرکت به صورت پیش فرض در سامانه قرار گرفته است که شامل گزارش جامع , گزارش کارکرد , گزارش مناطق و ... میباشد که میتوانید آن ها را مشاهده کنید.

 

ساخت گزارش شخصی :

شما میتوانید گزارش شخصی خود را نیز بسازید.برای ساخت گزارش شخصی ، از منوی گزارش ساز در بالای صفحه ، استفاده نمایید .سپس  گزینه ایجاد گزارش جدید را انتخاب کنید و موارد مورد نظر برای اضافه شدن به گزارش را انتخاب کنید. برای مشاهده گزارشات طراحی شده توسط خودتان میتوانید به قسمت گزارشات من در منو بروید

-سامانه ردیابی دراک-ردیاب خودرو در شیراز-ردیاب آهن ربایی در شیراز-ردیاب شخصی در شیراز-دستگاه شنود در شیراز-ردیاب سنسور دار در شیراز-شرکت ردیابی در شیراز 

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
shirane سیفی     21/8/1400
با سلام اگه بشه یه ویدئو هم بزارید ممنون میشم
 Manager        27/8/1400
با سلام بله حتما این مورد انجام خواهد شد
shirane روح الله زارع     24/8/1400
خوبه ممنون
 Manager        27/8/1400
با تشکر از نظر شما جناب آقای زارع