قابلیت PIR در دوربین مداربسته هایک ویژن
نویسنده : مدیر سایت    
سه شنبه 28 فروردین 1397
    
بازدید: 6000
    
زبان : فارسی
    

 

هایک ویژن دوربین های جدید توربواچ دی خود را با قابلیت pir عرضه کرد.

این قابلیت در چهار مدل دوربین ارائه شده است که عبارتند از:

دو مدل دوربین بالت:

1.DS-2CE11D8T-PIRL(2 MP Ultra-Low Light PIR Bullet Camera) 

2. DS-2CE12D8T-PIRL (2 MP Ultra-Low Light PIR Bullet Camera) 

یک مدل دام:

DS-2CE71D8T-PIRL(2 MP Ultra-Low Light PIR Turret Camera)

 یک مدل دوربین کیوب:

DS-2CE38D8T-PIR (2 MP Ultra-Low Light PIR Cube Camera)

  

چیست ؟ PIR

PIR مخفف PASSIVE INFRARED میباشد.

از سنسور PIR برای تشخیص حرکت استفاده میشود.این سنسورها با نام های PIR، مادون قرمز ، پیروالکتریک یا حرکت IR شناخته میشوند.

PIRها براساس سنسور های پیروالکتریک(برخي کریستال ها و سرامیک های خاص با قرار گرفتن در معرض تغییرات حرارتی ، بارالکتریکی تولید می کنند که به این پدیده اثر “پیرو الکتریک” گفته می شود .)ساخته شده اند که توانایی تشخیص نور ماون قرمز را دارد. همه اجسام از خود نور مادون قرمز ساطع میکنند ولی این میزان برای اجسام گرمتر بیشتر است.

نحوه عملکرد سنسورهای PIR:

درون سنسور PIR از دو بخش تشکیل میشود که هر کدام از ماده ی خاصی برای تشخیص نور مادون قرمز ساخته شده است و با توجه به میزان حساسیت تنظیم شده حرکت اجسام را تشخیص میدهند.در وضعیت عادی هر دو بخش سنسور به یک میزان نور مادون قرمز از محیط اطراف (اتاق،دیوار و ...) دریافت میکنند.وقتی یک جسم گرم مانند انسان یا یک موجود زنده از جلوی سنسور عبور میکند، میزان نور دریافتی یکی از بخش های سنسور را ابتدا تغییر میدهد و سنسور در خروجی یک سطح مثبت ایجاد میکند زمانی که جسم از جلوی سنسور عبور کرد، شرایط به حالت قبل بازگشت و در خروجی سنسور یک سطح منفی ایجاد میگردد.همین تغییرات سطح در واقع همان تشخیص حرکت میباشد.

که از این سنسور در دوربین های مداربسته هایک ویژن استفاده شده و براساس میزان مادون قرمز محیط  حرکت انسان را تشخیص میدهد و میتواند هشدار صوتی و نیز نور سفید چشمک زن را فعال کند.

سنسور ، انرژی مادون قرمز را دریافت کرده و آن را به سیگنال الکتریکی تبدیل میکند.با دریافت سطح مشخصی بالاتر از قدرت سیگنال ، آلارم میدهد .

از آنجا که میزان تششع IR  بدن انسان با اشیا و حیوانات متفاوت میباشد ، امکان خطای آن بسیار پایین بوده و آلارم کاذب در این دوربین ها حداقل است .

محدوده تشخیص این سنسور 11 متر میباشد.

این دوربین ها علاوه بر آلارم دهی در هنگام تشخیص حرکت ، قابلیت  گرفتن عکسهای واضح از چهره فرد را دارا میباشد.

یکی از ویژگی های مهم در دوربین های pir ، استفاده از قابلیت LOW LIGHT میباشد که امکان تهیه عکسهای با کیفیت و وضوح بالا را در نور بسیار کم ،(تا 0.005 لوکس)  را فراهم کرده است .

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.