پروتکل zwave چیست؟
نویسنده : مدیر سایت    
سه شنبه 21 فروردین 1397
    
بازدید: 6516
    
زبان : فارسی
    

Z-Wave یک سیستم ارتباط بی سیم است که به طور خاص برای سیستم های خانه هوشمند و اتوماسیون ساختمان طراحی شده و به وسایل خانه (به طور مثال چراغ ها ، لوازم صوتی و تصویری ، در و پنجره و ....) این امکان را میدهد که بدون هرگرنه سیم کشی و فقط به کمک سیگنال های RF (فرکانس های رادیویی) با یکدیگر در ارتباط باشند. امواج رادیویی استفاده شده در تکنولوژی Z-Wave بسیار کم انرژی و کاملا بی خطر هستند و توسط تمام سازمان های استاندارد تایید شده است.

دستگاه های مجهز به پروتکل Z-Wave همانند یک تکرار شونده عمل میکنند. یعنی این که سیگنال از یکی از به دیگری انتقال یافته و با تکرار آن محدوده وسیع تری را در اختیارتان می گذارند با هر دستگاه حدود 30 متر به این محدوده افزوده میشود و با افزایش آن به سه دستگاه میتواند پیش از محدود کردن پروتکل سیگنال را تا حد ممکن گسترش داد.

پروتکل Z-Wave  از فرکانس هایی پایین تر از فرکانس های دیگر تجهیزات استفاده می کنند (فرکانس های کمتر از 1GHZ ) به همین جهت امکان تلاقی با فرکانس بقیه تجهیزات ، در این استانارد به شدت کاهش میابد. در مدل پایه از پروتکل Z-Wave  فرکانس ۹۰۸.۴۲ MHZ برای ارتباط استفاده میکند . که با توجه به کشوری که در آن هستید نوع فرکانس کاری میتواند متفاوت باشد.

 
مزیت Z-Wave نسبت به سایر پروتکل ها :

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.