راهنمای انتخاب تعداد دوربین های مداربسته مناسب برای هر محیط
نویسنده : مدیر سایت    
چهار شنبه 4 بهمن 1396
    
بازدید: 6655
    
زبان : فارسی
    

تعداد دوربین های امنیتی حاضر در محل به میزان زیادی می تواند به کارآمدی دیگر تدابیر امنیتی که در محل مربوطه اتخاذ شده اند بستگی داشته باشد.برای تعیین تعداد مورد نیاز دوربین در یک مکان خاص باید این نکات مهم را مد نظر قرار داد:

1.تعداد مناطقی که باید تحت پوشش قرار گیرند:

یک آپارتمان تک خوابه در مقایسه با یک خانه سه خوابه از نیاز های امنیتی متفاوتی برخوردار است. یک خانه سه خوابه هم در مقایسه با یک ساختمان تجاری از نیاز های امنیتی متفاوتی برخوردار است.برای تعیین تعداد دوربین هایی که باید نصب شوند باید مشخص نمود که چه تعداد مکان باید تحت نظارت قرار گیرند.این مکان ها در ساختمان های مسکونی میتوانند شامل مواردی همچون درب جلویی یا پشتی ،راهرو ها، آشپزخانه ، اتاق نشیمن و گلخانه باشند. در ساختمان ها و تاسیسات تجاری این موارد میتواند شامل ورودی ها ، خروجی ها ، آسانسور ها ،قسمت پذیرش ،راهروها و دیگر مکان های در دسترس عموم باشند.

2.تعداد نقاط آسیب پذیر :

نقاط آسیب پذیر ، بخش هایی از خانه یا ساختمان هستند که بیش از بقیه بخش ها نیازمند نظارت هستند. اکثر خانه ها دارای دو یا سه نقطه آسیب پذیر هستند در حالیکه بقیه بسته به اندازه،موقعیت مکانی و طراحی از چندین نقظه آسیب پذیر برخوردارند.تاسیسات تجاری معمولا دارای نقاط آسیب پذیر بیشتری میباشند.برخی نقاط آسیب پذیر ممکن است در محیط درونی و برخی نیز ممکن است در محیط بیرونی باشند.

3.زاویه دید:

زاویه دید دوربین به محوطه ای که تحت پوشش لنز دوربین قرار میگیرد اطلاق میگردد.برای مثال ،راهرو باریکی که به یک اتاق کار کوچک منتهی میشودبه یک دوربین دارای لنز ثابت نیاز دارد٬ حال آنکه یک پارکینگ بزرگ را تنها میتوان به کمک یک دوربین دارای قابلیت زوم و حرکت یا یک دوربین دارای لنز زاویه باز تحت پوشش کافی قرار داد. اندازه مکان نیازمند پوشش تصویری را باید مد نظر قرار داد تا بتوان نوع و تعداد تجهیزاتی که باید نصب شوند را به حداکثر رساند.برای مثال٬ اکثر دوربین ها به یک لنز ثابت ۴ میلیمتری مجهزند که از زاویه دید حدود ۷۰ درجه ای برخوردار است.با چنین دوربینی میتوان تصویر واضح صورت یک فرد در فاصله ۳۵ پایی را مشاهده نمود.با این حال با کمک دوربین های مادون قرمز میتوان در یک مکان تاریک جزییات را در فاصله حداکثر ۲۵ پایی مشاهده کرد.

4.جزییات:

هنگامی که موضوع جزییات به میان می آید معمولا صحبت از کیفیت و قابلیت دوربین است تا تعداد آن .با این حال ٬برای دستیابی به جزییات مهم موارد تحت پوشش تصویری شاید لازم باشد از چندین دوربین در یک مکان خاص استفاده شود.

5.تشخیص چهره:

اگر تشخیص جزییات چهره دارای اهمیت باشد٬ در آن صورت می توان از قانون ۱۰ سر استفاده نمود.برای آزمایش‌تصویر براساس این قانون ابتدا به تصویر فردی که توسط دوربین نشان داده میشود نگاه کنید.سپس تصور کنین که ۱۰ سر به اندازه سر فرد مذکور بر روی هم در تصویر قرار گرفته اند.اگر ۱۰ سر یا کمتر در صفحه جای گیرند٬در آن صورت دوربین قادر به ارائه جزییات کافی میباشد.اگر بیش از ۱۰ سر از بالا تا پایین صفحه جا گیرد٬ در آن صورت زاویه دید دوربین شاید نتواند تصویر واضح تری تولید کند.

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.