در خانه هوشمند چه وسایل و تجهیزاتی قابل کنترل هستند؟
نویسنده : مدیر سایت    
دوشنبه 30 بهمن 1396
    
بازدید: 6390
    
زبان : فارسی
    


با استفاده از تکنولوژی هوشمند سازی ساختمان وسایل و تجهیزات متنوعی قابل کنترل میباشد.که هر شخص نسبت به علاقه و سلیقه خود میتواند از تمامی یا تنها بخشی از آن ها بهره مند گردد.

وسایل و تجهیزات قابل کنترل توسط تکنولوژی هوشمند سازی ساختمان عبارتند از:

۱.سیستم روشنایی:در ساختمان هوشمند تمام منابع روشنایی اعم از چراغ های سقفی ٫ دیواری ٫ رومیزی٫ چراغ های رنگی تزیینی و فلورسنت همگی به صورت تکی یا گروهی قابل کنترل هستند.با استفاده از تکنولوژی هوشمند سازی ساختمان میتوان بدون نیاز به سرکشی به تمام منابع روشنایی ساختمان از وضعیت تک تک آن ها اطلاع حاصل نمود و آن ها را با استفاده از صدا ، برنامه از پیش تعیین شده و یا ریموت خاموش- روشن کرد.

2.سیستم ایمنی: ساختمان هوشمند قابلیت مدیریت دزدگیر، دوربین مداربسته و... را دارا میباشد. از مزایای اصلی می توان دقت بالا، قابلیت کنترل از راه دور امکان ارسال فیلم و عکس بر روی تلفن همراه ، تشخیص دود و آبگرفتگی را نام برد.

3.در، پنجره ، کرکره و سایبان (نصب شده در داخل و خارج خانه): در هنگام خارج شدن از خانه با یک نگاه به صفحه نمایش سیستم هوشمند یا اپلیکیشن موبایل ساختمان هوشمند از وضعیت باز یا بسته بودن کلیه در و پنجره ها آگاه شوید .پرده ها هم از جمله تجهیزات قابل کنترل توسط ساختمان هوشمند میباشند که با استفاده از برنامه ای که به تجهیزات هوشمند سازی داده میشود و یا ریموت می توان پرده را باز و بسته کرد.

4.سیستم آبیاری خودکار: ساختمان هوشمند میتواند کنترل آبیاری گل و گیاه در حیاط یا داخل ساختمان را به طور خودکار طبق برنامه از پیش تعیین شده و یا براساس تخمین میزان رطوبت خاک عهده دار شود.

5.کنترل تآسیسات استخر،سونا ،جکوزی: در ساختمان هوشمند روشن کردن و تعیین حرارت سونا ،اطلاع یافتن از زمان رسیدن سونا به دمای مطلوب ، خودکار کردن تصفیه استخر یا جکوزی همگی به سادگی امکان پذیر است.

6.وسایل الکتریکی ساختمان : در ساختمان هوشمند امکان اطلاع یافتن از وضعیت کلیه وسائل الکتریکی و کنترل آن ها وجود دارد به طور مثال هنگام روشن ماندن اتو اخطاری مبنی بر روشن ماندن اتو به اطلاع می رساند.

7.کنترل سیستم سرمایشی و گرمایشی ساختمان : با استفاده از تجهیزات ساختمان هوشمند امکان کنترل سیستم گرمایشی ساختمان وجود دارد و میتوان دمای ساختمان را تنظیم کرد.

8.کنترل شیر گاز و آب:با استفاده از تجهیزات هوشمند سازی میتوان هنگام رفتن به مسافرت و ترک ساختمان با یک نگاه به صفحه نمایش از بسته بودن شیر اصلی گاز و آب اطمینان حاصل کرد.

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.