انواع سیستم های اعلام حریق
نویسنده : مدیر سایت    
سه شنبه 28 آذر 1396
    
بازدید: 6761
    
زبان : فارسی
    

سیستم های اعلام حریق به چهاردسته تقسیم می شوند:

1-سیستم اعلام حریق متعارف

در سیستم اعلام حریق متعارف هیچ مکانیزمی جهت تشخیص نقطه دقیق آتش سوزی وجود ندارد اما می توان به طور کلی محل آتش سوزی را تشخیص داد. به طور مثال اگر برای یک ساختمان دو طبقه که سیستم اعلام حریق متعارف طراحی کنید در صورت آتش سوزی امکان تشخیص این که در کدام طبقه و کدام واحد آتش سوزی رخ داده امکان پذیر است اما امکان تشخیص محل دقیق آتش سوزی وجود ندارد.

2-سیتم اعلام حریق آدرس پذیر

در سیستم اعلام حریق آدرس هر یک از تجهیزات دارای آدرس مخصوص خود میباشند و در زمان آتش سوزی سنسوری که آتش را تشخیص داده اطلاعات خود را برای پنل مرکزی ارسال می کند سپس با استفاده از این سیستم تشخیص محل دقیق آتش سوزی امکان پذیر می شود.

3-سیستم اعلام حریق آنالوگ آدرس پذیر(هوشمند)

به سیستم اعلام حریق آنالوگ آدرس پذیر سیستم اعلام حریق هوشمند نیز گفته می شود و دارای انواع بسیار مختلفی است که براساس پروتکل هایشان تشخیص داده میشوند.سیستم اعلام حریق هوشمند بسیار پیچیده تر از سیستم اعلام حریق متعارف آدرس پذیر است .به عنوان مثال سیگنالی را جهت بیان میزان غلظت دود ارسال می نماید. برخلاف دستگاه متعارف و آدرس پذیر که تنها دارای دو حالت نرمال و آلارم می باشند. هدف اصلی این سیستم ها کمک برای جلوگیری از وقوع اشتباه آژیر خطر میباشد.

4-سیستم های اعلام حریق بی سیم(وایرلس)

سیستم اعلام حریق بی سیم بوسیله کنترل ارتباطات رادیویی برای اتصال دستگاه ها و سنسور ها یک مفهوم ساده که مزیت های بسیار یکتایی را فراهم می کند و یک سیستم کاملا آنالوگ قابل آدرس دهی تشخیص حریق بدون نیاز به سیم میباشد.

 

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
shirane کیان 29/9/1396
ممنون از مطلب مفیدتون.اگه ممکن هست درمورد هر سیستم هم بطور جداگانه مطلب بذارید.
 Manager        6/10/1396
بله حتما