روش های خالی کردن حافظه ی گوشی های اندرویدی
نویسنده خبر : مدیر سایت    
شنبه 23 تیر 1397
    
تعداد بازدید: 333
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1397/4/23

یکی از بزرگترین مشکلاتی که هنگام استفاده از گوشی موبایل باهاش سر و کله میزنیم پر شدن حافظه ی موبایل هست که توی این مقاله میخوایم برخی از روش های خالی کردن حافظه ی موبایل را توضیح بدم امیدوارم که کاربردی باشه.

1.حذف اپلیکیشن های غیر ضروری : برخی از اپلیکیشن ها فضای زیادی از حافظه ی گوشی رو اشغال میکنن که بیشتر مواقع این اپلیکیشن ها اصلا به کار ما نمیاد و قدیمی شدن (برای روز مبادا نگهشون داشتیم ) همین کار باعث میشه خیلی از حجم حافظه ی گوشی پر بشه(بدون این که استفاده ای برای ما داشته باشه) برای پاک کردن اپلیکیشن ها میتونین از طریق منوی تنظیمات ----->زیر منوی اپلیکیشن---->برنامه هایی که بهشون احتیاجی نداریم و قدیمی شدن ،دیگه کاربردی نیستن را انتخاب و لغو نصب کنید.

                                          

2.حذف فایل دانلودها : اگر به وبگردی علاقه زیادی دارید و معمولا سایت های مختلفی را سر میزنید باید بهتون اطلاع بدم که خیلی از سایت ها به صورت خودکار اپلیکیشن هایی رو براتون دانلود میکنن که احتمالا اصلا شما به این اپلیکیشن ها احتیاجی ندارید و فقط حافظه ی گوشی را پرکرده!!!!!! با پاک کردن این برنامه ها می تونید حجم زیادی از فضای ذخیره سازی گوشی را خالی کنید.(البته با استفاده از اپلیکیشن های download manager میتونید مانع از دانلود این نرم افزار هایی که بهشون احتیاجی ندارید بشید).حتی اگر اپلیکیشنی را خودتون از وب دانلود کرده باشید فایل نصبی اپلیکیشن در فایل دانلود ها باقی میمونه ، با پاک کردن این فایل برنامه ای که نصب کردین پاک نمیشه ولی حجم اضافی که از فضای ذخیره سازی گوشی اشغال کرده پاک میشه.

3.پاک کردن فایل cache (حافظه ی کش دستگاه): اگر تعداد زیادی اپلیکیشن روی گوشیتون دارید که خیلی وقته این اپلیکیشن ها روی گوشیتون نصب هست و ازشون استفاده میکنید داده هایی را روی حافظه ی کش دستگاه ذخیره میکنند. حافظه ی کش حجم زیادی از فضای ذخیره سازی موبایل را به خودش اختصاص میده که میتونید حافظه ی کش را برای تک تک برنامه ها به صورت جداگانه پاک کنید و یا به صورت کلی از طریق منوی فایل ها، پوشه ی کش دستگاه را پیدا کرده و کل حافظه ی کش دستگاه را پاک کنید(البته ممکن اطلاعات مربوط به نرم افزار های شبکه اجتماعی هم پاک بشه برای همین توصیه میشه حافظه کش تک تک برنامه هایی که به اطلاعاتشون نیازی ندارید را پاک کنید )

4.بک آپ گرفتن از عکس ها و ویدئوها: یکی از سرویس های فوق العاده کاربردی گوگل ،سرویس گوگل فوتوز میباشد.با استفاده از این سرویس میتونید تمام عکس و فیلم های خودتون را روی پیج شخصی خود در گوگل فوتوز ذخیره کنید و بدون اینکه عکس و فیلم ها حجمی از فضای ذخیره سازی گوشیتون بگیره روی بستر اینترنت این فایل ها را داشته باشید.(البته بسیاری از افراد در رابطه با حفظ حریم شخصی و افشای اطلاعاتشون در قالب عکس های شخصی تردید های زیادی دارند) گوگل فوتوز قابلیت های جذاب زیادی داره که در مقاله مرتبط با گوگل فوتوز به صورت مفصل توضیح داده خواهد شد.

5.یکی دیگه از مواردی که میتونه حافظه ذخیره سازی گوشی را اشغال کنه موسیقی میباشد. مخصوصا اگر از علاقمندان به موسیقی باشید.از موسیقی های ذخیره شده در حافظه ی موبایلتون هم میتونید بک آپ بگیرید تا بدون اشغال فضای ذخیره سازی گوشی در بستر اینترنت آهنگ های مورد علاقه ی خودتون را داشته باشین.البته چون آهنگ ها در بستر اینترنت ذخیره میشوند فقط به صورت آنلاین میتونید آهنگ ها را گوش بدین که با این گرونی حجم اینترنت زیاد به صرفه نیست و بهترین راه پاک کردن(دل کندن از آهنگ های قدیمی که دیگه گوش نمیدید) هست که البته هزینه ای هم نداره.

6.ریست فکتوری کردن گوشی(یعنی برگرداندن تنظیمات موبایل به تنظیمات کارخانه):همین طور که از اسمش پیداست با این کار تمام اطلاعات وتنظیمات گوشی شما پاک میشه .(اگر به اطلاعات موبایلتون احتیاج دارید پیشنهاد میکنم اصلا به سراغ این روش نرید و یا حداقل قبل از تست این روش از تمام اطلاعات موبایلتون بک آپ بگیرید، بعد گزینه ریست فکتوری را امتحان کنید ) برای ریست فکتوری کافیه منوی setting---> Backup& Reset---> Factory Reset را انتخاب کنید.برای گوشی های جدید اگر بدون ثبت جیمیل معبتر برای موبایل اقدام به ریست فکتوری کردن، کنید به شدت به مشکل برمیخورین ، گوشی بالا نمیاد و در این شرایط باید با کارشناسان متخصص در این رابطه هماهنگ کنید.

البته در آخر هم بعضی مواقع هست که با هیچکدوم از موارد بالا امکان خالی کردن حافظه دستگاه وجود نداره یا اصلا چیزی روی گوشی نداریم که باعث پر شدن حافظه ی موبایل بشه،ولی موبایل ارور پر شدن فضای ذخیره سازی را میدهد. یکی از دلایلش میتونه به روز رسانی اندروید موبایل به وسیله ی خودتون باشه . با به روز کردن اندروید موبایل ورژن جدید تری که روی گوشی نصب میشه فضایی را اشغال میکند بدون این که ورژن قبلی که روی گوشی وجود داشته به طور کامل پاک بشه به همین دلیل حافظه ی استفاده شده توسط  system memory بیشتر میشه ، تا جایی که فضایی جهت ذخیره اطلاعات شخصیتون روی گوشی خیلی کم میشه و خیلی سریع حافظه موبایلتون پر میشه در این موارد پیشنهاد میشه حتما حتما با کارشناسان متخصص در این رابطه هماهنگ کنید.

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.