راهنمای قدم به قدم برای داشتن یک وبلاگ حرفه‌ای
نویسنده خبر : مدیر سایت    
چهار شنبه 18 دی 1398
    
تعداد بازدید: 724
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1398/10/18

 

راهنمای قدم به قدم برای داشتن یک وبلاگ حرفه‌ای..

حتماً به گوش‌تان رسیده است که مقاله نویسی وبلاگ تا چه اندازه در موفقیت بازاریابی شما تاثیرگذار است. برای اینکه به یک نویسنده محتوای خوب تبدیل شوید لازم است نکاتی را رعایت کنید و این راه را با توجه به راهنمایی‌های افراد با تجربه قدم به قدم طی کنید. در ادامه ما به شما می‌گوییم که مقاله نویسی وبلاگ را چگونه آغاز کنید.

قدم اول: راه اندازی یک وبلاگ..

در مرحله اول شما باید یک وبلاگ راه‌اندازی کنید. برای اینکار می‌توانید از همان تیمی که سایت شما را طراحی کرده‌اند، کمک بگیرید. به اینصورت که قسمتی را در سایت خود برای وبلاگ یا مقالات طراحی کنید.

بدون داشتن وبلاگ، شما نمی‌توانید از طریق بهینه‌سازی برای موتورهای جستجوگر (SEO)، ترافیک ایجاد کنید.

قدم دوم: مشخص کردن موضوعی که می‌خواهید درباره آن بنویسید..

بعد از اینکه وبلاگ خود را راه‌اندازی کردید، وقت آن است که با اطلاع از حوزه‌ی فعالیت کسب‌وکار مورد نظر، موضوعات مرتبط به آن را بیابید و مشخص کنید که می‌خواهید درباره چه چیزهایی بنویسید. یک لیست از موضوعاتی که می‌خواهید درباره آنها به مخاطبان اطلاع دهید تهیه کنید.

قدم سوم: مطالعه درباره‌ی موضوعات مورد نظر..

موضوعاتی که انتخاب کرده‌اید را دسته‌بندی کنید و در مورد هر کدام اطلاعاتی موثق و مفید جمع‌آوری کنید. درباره موضوعات به مطالعه بپردازید و تا می‌توانید اطلاعات خود را در آن زمینه‌ها افزایش دهید. اگر درباره چیزی اطلاعات نداشته باشید، نمی‌توانید خوب بنویسید.

قدم چهارم: برنامه‌ریزی و زمان‌بندی برای آپدیت وبلاگ..

برنامه‌ریزی را فراموش نکنید. گوگل حواسش است که شما چه زمان‌های وبلاگ خود را به‌روز می‌کنید. به همین دلیل سعی کنید روندی ثابت داشته باشید تا گوگل متوجه شود که برای مثال روزهای دوشنبه و چهارشنبه وبلاگ‌تان آپدیت می‌شود. این نظم، تاثیر بسیاری در بهبود فرایند کاری سایت شما دارد. همچنین تصمیم بگیرید که هفته‌ای چند پست منتشر شود.

قدم پنجم: یافتن کلمات کلیدی مناسب..

بعد از اینکه زمان بندی کردید ، کلمات کلیدی مناسب با کسب‌وکار خود را مشخص کنید و طبق آن مقاله‌های خود را بنویسید. برای یافتن کلمات کلیدی مناسب راه‌های بسیاری وجود دارد که در مقاله‌ای جداگانه به آن می‌پردازیم.

پیشنهادات گوگل یکی از بهترین منابع است که می توانید برای یافتن کلمات کلیدی ارزشمند از آن استفاده کنید. کافیست کلمه‌ی اصلی خودتان را در کادر جست و جو تایپ کرده و منتظر پیشنهادات بمانید.

قدم ششم: مشخص کردن مخاطبان هدف..

بدانید که برای که می‌نویسید. این موضوع، بسیار اهمیت دارد. اگر ندانید که مخاطب شما کیست، چطور می‌خواهید برای او محتوای مفید و جذاب تولید کنید؟ در مورد جنس، سن، طبقه اجتماعی، محدوده جغرافیایی و دیگر نکات مخاطبان‌تان اطلاعات کسب کنید.

قدم هفتم: رعایت نکات دستوری و نگارشی در مقالات..

سعی کنید که خطاهای دستوری و نگارشی را به حداقل برسانید تا مخاطب به نوشته‌ی شما اعتماد کند. می‌دانیم که همیشه احتمال خطا در نوشتار وجود دارد اما با تمرین و دقت، سعی کنید از بروز آن جلوگیری کنید.

قدم هشتم: عنوان‌بندی و سعی در حفظ ساختار مقاله..

بهتر است که مقاله را از ابتدا تا انتها، با یک پیکربندی مشخص بنویسید. به این معنا که از این شاخه به آن شاخه بپرید و مخاطب را کلافه و خسته نکنید. اگر در مورد موضوعی خاص می‌نویسید، موضوع دیگری را به آن وارد نکنید و ذهن مخاطب را خسته نکنید.

قدم نهم: استفاده از جملات قابل فهم متناسب با سطح مخاطبان..

مخاطبان خود را بشناسید و بدانید که چه نوع لحنی برای آن‌ها دلپذیرتر است. برای نمونه، پزشکان لحن رسمی را می‌پسندند؛ بنابراین اگر مقالات شما قرار است توسط افراد متخصص خوانده شود، بهتر است لحن رسمی را در تمامی نوشته‌های‌تان حفظ کنید. اما اگر برای دانشجویان می‌نویسید، دیگر نیازی به لحن جدی ندارید و می‌توانید صمیمانه‌تر بنویسید.

با درک درست از مخاطبان‌تان، لحن ثابت نوشته‌های خود را مشخص کنید و تا انتها این روند را ادامه دهید که مخاطبان را از دست ندهید. زیرا آنها به لحن شما علاقه‌مندند و به آن عادت کرده‌اند. اگر بصورت ناگهانی و در میانه‌ی راه، لحن خود را تغییر دهید، ممکن است مخاطبان زیادی را از خود برانید.همچنین سعی کنید که با توجه به نوع مخاطبان‌تان، موضوعات را توضیح دهید. اگر مقاله‌ای تخصصی می‌نویسید که خطاب به افراد متخصص است، می‌توانید از کلمات تخصصی استفاده کنید اما اگر برای عامه می‌نویسید، بهتر است سادگی و قابل فهم بودن را رعایت کنید.

قدم دهم: نتیجه‌گیری را فراموش نکنید..

نوشتن نتیجه‌گیری، یکی از مهم‌ترین اقداماتی‌ است که در انتهای هر مقاله باید رعایت شود. شما می‌توانید خلاصه‌ای جامع و کامل از مقاله را در این قسمت به مخاطبان ارائه دهید. زیرا همه مخاطبان زمان ندارند که مقاله را از ابتدا تا انتها دنبال کنند و فقط به دنبال نتیجه‌ی آن هستند. این قسمت را می‌توانید با نام نتیجه‌گیری، سخن آخر یا هرآنچه که خودتان مناسب می‌دانید، معرفی کنید.

نتیجه‌گیری

با وجود اینکه مقاله نویسی وبلاگ امری ثابت شده برای موفقیت سایت یک برند و در نهایت خود آن برند است، اما عده‌ای هنوز آن را جدی نمی‌گیرند. این افراد هنوز از تاثیر‌ مقاله نویسی در وبلاگ و نتیجه مثبت آن در رشد کسب‌و‌کار آگاه نیستند و تصور می‌کنند که کاری بیهوده است.

اگر مقالات وبلاگ برای موتورهای جستجوگر بهینه شوند (SEO)، می‌تواند آینده کسب‌وکار شما را تضمین کند. زیرا هنگام جستجوی افراد در گوگل، کسب‌‌و‌کار شما در صفحه اول نمایان می‌شود و همین امر موجب می‌شود که افراد بیشتری با برند شما آشنا شوند و به آن اعتماد کنند.

 ردیاب خودرو-سیستم اعلام حریق-اعلام حریق-اعلام حریق در شیراز-سیستم اعلام حریق در شیراز-هوشمندسازی ساختمان-ساختمان هوشمند در شیراز-ساختمان هوشمند نویک

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.