راه های جلوگیری از خراب شدن باتری موبایل:
نویسنده خبر : مدیر سایت    
جمعه 5 آذر 1400
    
تعداد بازدید: 3052
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1400/9/5

زمان لازم برای شارژ باتری موبایل 45 دقیقه تا یکساعت می باشد.اگر این زمان کمتر شود باعث میشود که باتری به اندازه کافی شارژ نشود و کارایی لازم را نداشته باشد.و البته اگر این مدت زمان بیشتر از یکساعت شود باعث آسیب رسیدن به سلول های داخلی باتری و در نتیجه کاهش طول عمر باتری میشود.

زمان لازم برای شارژ باتری موبایل 45 دقیقه تا یکساعت می باشد.اگر این زمان کمتر شود باعث میشود که باتری به اندازه کافی شارژ نشود و کارایی لازم را نداشته باشد.و البته اگر این مدت زمان بیشتر از یکساعت شود باعث آسیب رسیدن به سلول های داخلی باتری و در نتیجه کاهش طول عمر باتری میشود.

(البته ممکن است زمان لازم برای شارژ باتری برخی از موبایل ها متفاوت باشد. این موضوع معمولا در دفترچه راهنمای موبایل ذکر میشود)

همچنین از شارژ زودتر از موعود موبایل خودداری کنید.یعنی اگر گوشی شما 70 درصد شارژ دارد بهتر است آن را شارژ نکنید.بهترین زمان برای شارژ باتری وقتی است که بین 10 الی 20 درصد شارژ دارد.

علاوه بر این انجام بازی های گرافیکی و سنگین حین شارژ شدن موبایل (یعنی وقتی که به آداپتور وصل است) باعث داغ شدن بیش از حد باتری موبایل میشود.

 

به طور کلی در هنگام خرابی باتری موبایل این مشکلات برای گوشی پیش میاید:

 

1- گوشی خود به خود خاموش میشود.

2- گوشی زیاد هنگ میکند.

3- تنظیمات تاریخ و ساعت به هم میریزد.

4- گوشی سریع تر از قبل باتری خالی میکند.

اگر یکی از این اتفاقات بالا مرتبا برای گوشی موبایل شما پیش می اید به سالم بودن باتری خود شک کنید.

 

موارد مختلف بسیار زیادی در عمر باتری‌ها تاثیر دارند. گوشی‌های هوشمند نازک‌تر (باتری کوچک‌تری دارند)، صفحه‌های خیلی روشن، پردازشگرهای سریع و برنامه‌هایی که در پس زمینه اجرا می‌شوند همه و همه در کم شدن عمر باتری تاثیر دارند.

 

گرما؛ دشمن باتری است..

برای افزایش عمر باتری باید مراقب گرم شدن آن باشید. همانند ولتاژ بالا، دمای بالا هم می‌تواند تأثیر زیادی در کاهش شارژ و عمر باتری داشته باشد. اگر یک باتری همواره بین دمای ۲۵ تا ۳۰ درجه‌ی سانتی‌گراد قرار داشته باشد، بعد از یک سال استفاده از ۸۰ درصد ظرفیت اولیه بهره می‌برد.

برای جلوگیری از گرمای بیش از حد، باتری را در معرض نور مستقیم خورشید، روی داشبورد ماشین و پشت پنجره آفتاب گیر قرار ندهید. به یاد داشته باشید که گرما با گذشت زمان کارایی باتری راکاهش میدهد و گرمای بسیار شدید حتی ممکن است باعث انفجار باتری بشود.

به گفته Isidor Buchmann، مدیر بخش تکنولوژی باتری در شرکت Cadex Electronics دمای بالاتر از 86 در جه فارنهایت (30 درجه سانتی گراد)، می تواند عملکرد مفید باتری را کاهش بدهد.

 

شارژ باتری را بین ۳۰ تا ۸۰ درصد نگه‌دارید..

یکی از افسانه‌های پرطرفدار مربوط به شارژ باتری از این قرار است که گفته می‌شود برای پاک کردن «حافظه‌ی باتری»، ابتدا باید شارژ آن کاملا خالی شود و سپس برای شارژ به برق وصل شود. این موضوع که برای دوران باتری‌های اسیدی صدق می‌کرد، ارتباطی به باتری‌های لیتیوم یونی امروزی ندارد و در ضمن چنین روشی برای شارژ باتری‌های مدرن اصلا توصیه نمی‌شود.

 

قائده کلی برای شارژ نگه داشتن باتری این است که همواره آن را بالای 50 درصد نگه دارید. با شارژ به موقع باتری دستگاه خود، کاری کنید که درصد آن همواره بالای 50 بماند. هیچگاه نگذارید باتری شما به طور 100 درصد شارژ شود. بعضی از ما اغلب اوقات که کار اضطراری ای با دستگاه خود داریم و میخواهیم آن را به مدت طولانی استفاده کنیم، شارژ آن را به 100 درصد می‌رسانیم، این کار بسیار اشتباه است و به عمر باتری لطمه می‌زند. در نتیجه بهترین حالت این است که شارژ باتری را بین 40 تا 80 درصد نگه دارید. همچنین به هیچ وجه اجازه ندهید شارژ آن از 20 درصد پایین تر بیاید زیرا عملکرد باتری به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد.

 خانه هوشمند نویک-هوشمندسازی ساختمان نویک

از شارژ کردن طولانی‌مدت باتری خودداری کنید..

شارژهای شبانه یا طولانی‌مدت، یکی از عادات شایع محسوب می‌شود، ولی به دلایل متعددی انجام آن توصیه نمی‌شود. اول از همه چنین کاری منجر به تشکیل ورقه‌های فلز لیتیوم در محل قطب مثبت باتری می‌شود که در طولانی مدت می‌تواند عملکرد باتری و کل سیستم را دچار اختلال کند.

بهترین راه برای رهایی از این وضعیت، عدم استفاده از گوشی در حین شارژ شدن (یا خاموش کردن آن) یا انجام کارهای سبک با آن است. با این کار فشار زیادی به گوشی وارد نمی‌شود و اختلالی هم در چرخه‌های شارژ به وجود نمی‌آید

 هوشمندسازی ساختمان-خانه هوشمند-ساختمان هوشمند-خانه هوشمند در شیراز-ساختمان هوشمند در شیراز-ردیاب خودرو-ردیاب خودرو در شیراز

خاموش کردن وایفای و داده تلفن همراه..

روشن بودن داده تلفن و شبکه وایفای مقدار زیادی از شارژ باتری را مصرف می‌کنند.خاموش کردن آن‌ها می‌تواند به افزایش عمر باتری کمک کند.

مچنین شما می‌تواند از حالت هواپیما هم استفاده کنید تا تمام شبکه‌های موجود را قطع کنید (از جمله پیام‌ها و تماس‌ها). البته هنگامی که تلفن شما در حالت هواپیما است شما می‌توانید از وایفای استفاده کنید.

در ضمن باید بدانید که داده تلفن همراه مصرف خیلی بیشتری از باتری دارد تا وایفای. پس هروقت که برایتان ممکن بود از وایفای استفاده کنید.

خاموش کردن NFC، Bluetooth، Location

باید بدانید؛ خاموش کردن این سرویس‌ها بسیار تاثیر گذار است و به عمر مفید باتری می‌افزاید.

اگر از نرم‌افزار جهت‌یابی خاصی استفاده نمی‌کنید و نیازی به دسترسی Location ندارید بهتر است که این گزینه را خاموش کنید و تا وقتی که به آن نیاز پیدا نکرده اید آن را روشن نکنید.

یک نکته‌ی مهم که باید در اینجا گفت این است که دستیار Google نیز مقداری از باتری را مصرف می‌کند شما با غیرفعال کردن آن نیز می‌تواند بخش خوبی از شارژ خود را ذخیره کنید.

 

تنظیمات صفحه نمایش..

صفحه نمایش شما نباید بیش از حد روشن باشد. معمولاً روشنایی خودکار صفحه نمایش بیش از حد روشن است، اندکی نور صفحه را کم کنید هم چشم هایتان و هم باتری گوشیتان راحت می‌شوند. نکته حائز اهمیت دیگر این است که مدت زمان خاموش شدن خودکار صفحه را کمتر کنید.

 

بی صدا کردن زنگ تلفن همراه..

اگر تلفن همراه شما همواره در حال ویبره رفتن و یا دریافت نوتیفیکیشن است منطقی است که باتری کمی داشته باشدویبره زیاد نه تنها از عمر باتری کم می‌کند بلکه کمی هم آزار دهنده است. گوشی یک موتور کوچک برای ویبره رفتن دارد که همانطور که حدس می‌زنید از انرژی باتری استفاده می‌کند.

دقت کنید که وقتی از نرم‌افزاری استفاده نمی‌کنید آن را ببندید؛ و البته فعالیت در پس زمینه را برای نرم افزارهای غیر ضروری محدود کنید.

ساختمان هوشمند در شیرازدیاب خودرو در شیراز-اعلام حریق در شیراز-تاچ پنل در شیراز-سیستم صوت در شیراز-ردیاب آهن ربایی در شیراز-هوشمند سازی ساختمان در شیراز-ردیاب شخصی در شیراز-اعلام حریق تسلا در شیراز

 

 

از   1   رای
1

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.