هنگ کردن گوشی آیفون
نویسنده خبر : مدیر سایت    
سه شنبه 27 شهریور 1397
    
تعداد بازدید: 514
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1397/6/27
منبع : www.zoomit.ir

قطعه کد CSS نوشته شده توسط یک کاربر برای تغییر رنگ پشت عناصر، حجم کار پردازنده‌ی آیفون را بالا برده و باعث هنگ کردن آن می‌شود.

بر اساس یافته‌های یک محقق امنیتی، به دلیل ضعف وب‌کیت (موتور چیدمان برای رندر کردن مرورگر سافاری)، تنها چند خط کد CSS باعث هنگ کردن آیفون و آیپد می‌شود. کد مورد نظر پیچیده نیست و از چند عنصر تو در تو برای تغییر رنگ پشت عناصر استفاده می‌کند. مانند تگ‌های <div> استفاده شده در افکت‌ CSS به نام backdrop-filter که تغییرات گرافیکی پشت عناصر ایجاد می‌کند. استفاده از این کد حجم کار پردازنده را به شدت بالا می‌برد و در اثر استفاده‌ی بیش از اندازه از منابع، موبایل هنگ می‌کند.

ردیاب خودرو-جی پی اس-ردیاب خودرو در شیراز-gps-ساختمان هوشمند-هوشمندسازی ساختمان-smart home

صبری هادوش، شخصی که این مشکل را برای اولین بار پیدا کرده، ویدئویی را به همراه کد مورد نظر در توییتر خود منتشر کرده است و هنگ کردن آیفون را نشان می‌دهد. او هشدار داده است هر لینکی که حاوی این کد باشد باعث هنگ کردن آیفون می‌شود. او گفته:

هر چیزی که HTML را در iOS رندر کند آلوده است.

سیستم اعلام حریق-اعلام حریق-اعلام حریق در شیراز- سیستم اعلام حریق در شیراز-دوربین مداربسته-دوربین مداربسته در شیراز 

هادوش همچنین گفته نسخه‌ی دیگری از کد CSS می‌تواند تأثیر مشابهی در MacOS یا سیستم عامل مک داشته باشد. به گفته‌ی او اپل این باگ را تأیید کرده و دنبال راهی برای رفع آن است. خبر خوب این است که این مشکل خطری برای داده‌های موبایل ندارد.

این اولین باری نیست که یک قطعه کد یا متن باعث هنگ کردن گوشی آیفون می‌شود. سال گذشته مشخص شده بود با فرستادن پیامکی حاوی کاراکترهای خاص آیفون هنگ می‌کند. حتیiOS 11 نیز باگی داشت که باعث می‌شد استفاده از یک کاراکتر خاص هندی پیامد مشابهی داشته باشد و مدتی بعد توسط اپل رفع شد.

تاسیسات برق و روشنایی-تاسیسات برق و روشنایی در شیراز

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.