هوشمندتر شدن بلندگوی الکسا
نویسنده خبر : مدیر سایت    
پنج شنبه 15 شهریور 1397
    
تعداد بازدید: 402
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1397/6/15

 هوشمندتر شدن بلندگوی الکسا جهت جواب دادن به سوالات بی ربط تحسین بسیاری از کاربران را برانگیخته است.

السکا تا به حال با بررسی برخی کلمات مشخص در سوالات و انجام جستجوهایی در مورد آنها پاسخ خود را ارائه می کرد. اما اگر فردی سوالی را طرح می کرد وسپس سوال خود را تغییر می داد، ممکن بود با پاسخ های مبهم و بی ربط الکسا مواجه شود. همچنین برخی افراد برای تفریح و خنده سوالاتی بی سر و ته و مضحک را از الکسا می پرسیدند که این مساله هم باعث می شد الکسا نتواند پاسخ های مناسبی ارائه دهد.

سیستم اعلام حریق-اعلام حریق-اعلام حریق در شیراز-سیستم اعلام حریق در شیراز-اعلام حریق تسلا

البته فراوانی این موارد در پاسخ های الکسا محدود بوده و از ۶ درصد فراتر نمی رود. اما گروه طراح الکسا در آمازون با ارتقای امکانات و توانمندی های این بلندگو آن را باهوش تر کرده اند.

آنها بدین منظور داده های ورودی صوتی پرسش گران را افزایش داده اند و این داده ها را بر مبنای میزان تشخیص پذیریشان برای الکسا تقسیم بندی کرده اند. سپس از یک مدل رایانه ای موسوم به Bi-LSTM برای یافتن پاسخ های مناسب به سوالات مبهم و گنگ استفاده شد تا الکسا با استفاده از هوش مصنوعی خود بتواند یکی از این پاسخ ها را به دلخواه انتخاب کند. الکسا می تواند در آینده با استفاده از این سیستم دقت خود را در پاسخگویی به سوالات از ۸۳.۷ درصد فعلی به ۹۰.۴ درصد افزایش دهد.

دوربین مداربسته-دوربین مداربسته در شیراز-هوشمندسازی ساختمان-ساختمان هوشمند-ساختمان هوشمند در شیراز-ردیاب خودرو-ردیاب خودرو در شیراز

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.